Výskumníci Univerzity Carlosa III. v Madride vyvinuli nový systém, ktorý zlepšuje schopnosť GPS navigácie určiť polohu vozidla v porovnaní s bežnými prístrojmi GPS o 50% až 90%. Systém môže byť s nízkymi nákladmi inštalovaný v akomkoľvek vozidle.
Tolerancie chýb pri komerčných GPS, používaných bežne v automobiloch, je asi 15 metrov v otvorenom priestore . Avšak v mestskom prostredí to môže byť viac ako 50 m, vzhľadom k odrazu signálov od prekážok, ako sú budovy, stromy, alebo v úzkych uličkách. V mestách naviac môže prichádzať aj k strate signálu. Základným princípom zlepšenia je kombinácia informácií o polohe z GPS a z inercionálnej meracej jednotky, integrujúcej tri akcelerometre a tri gyroskopy pre meranie zmien v rýchlosti a manévrov vykonaných vozidlom. Presný mechanizmus kombinovania informácií z týchto dvoch zdrojov vedci bližšie nepopisujú, aplikujú ale algoritmus Unscented Kalman Filter odstraňujúci chyby v presnosti GPS spôsobené nižšou kvalitou signálu. Výsledkom je garantovanie presnosti lokalizácie auta v meste na 1 až 2 metre.
Ďalším krokom projektu bude analyzovanie možnosti aplikovať princíp aj na zlepšenie lokalizácie u smartphonov, ktoré tiež typicky disponujú akcelerometrom, gyroskopom aj kompasom.